2012. augusztus 1., szerda

Zabpelyhes keksz



Zabpehely nagy kedvenc:) Egészséges és még finom is. Sokféle módon használható fel. Én most egy zabpelyhes kekszet hoztam. Ezt is készítettem többféle recept alapján, most mézzel és dióval dúsítottam.
A méz eléggé érződik az ízén, kicsit olyan mézeskalácsos. Fémdobozban eláll sokáig. Nagyon finom kevés lekvárral megkenve fogyasztáskor, joghurt mellé, gyümölccsel,  vagy csak önmagában nassolva:)


15 dkg zabpehely
15 dkg liszt
5 dkg barnacukor
1/2 kk szódabikarbona
1 kk fahéj
1 citrom reszelt héja
10 dkg puha vaj
1 tojás
7,5 dkg méz
5 dkg  dió
100 gr csokoládé pasztilla
kevés tej


A diót mozsárban darabosra törtem, a lisztet átszitáltam. Az összes hozzávalót kézzel összegyúrtam. Nagyon kevés tej kellett,  hogy jól összeálljon a massza. A tojás nagyságától és a liszt minőségétől függ,  nem mindig szükséges. Csokipasztilla helyett használtam már apróra vágott csokoládét is. Diónyi golyókat formáztam, sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket.  Kézzel kicsit lapítottam, majd 170 fokra előmelegített sütőbe tettem.  Kb. 12 perc alatt megsültek.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése