2010. április 7., szerda

Sajtos roló

Ez a sós nasi nálam a legeslegelső helyen van.Már a látványa ledönt a lábamról. Cukrászdában illetve egyéb helyen, ahol találkoztam vele, és kóstoltam még nem találtam meg az igazit.Amikor látom valahol, nem tudok ellenállni és muszáj vennem 1 db-ot, de eddig sajnos mindig csalódást hozott.A sajtos krém legtöbbször túlságosan vajas, vagy sós, vagy lisztes.Az is lehet persze, hogy nem jó helyeken jártam. Mindenesetre jó ideje magam gyártom magamnak/magunknak.Szilveszter, húsvét nem múlhat el roló nélkül.


Tészta
50 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
25 dkg vaj
1 ek só
1 kis pohár tejföl
1 db tojás
kevés cukor
1 ek langyos víz
1 tojás sárgája a kenéshez

A lisztet tálba szitálom, közepén mélyedést készítek.Az élesztőt kevés cukorral megszórom, 1 ek langyos vizet ráöntöm, és befedem kevés liszttel. Letakarom a tálat.15-20 perc múlva az élesztős lisztet a többi hozzávalóval együtt, a vajat morzsolva, alaposan összegyúrom.A tésztát kinyújtom és háromszor, négyszer hajtogatom, 15-20 percig letakarva pihentetve közben.
Ezt a tésztát letakarva, vagy becsomagolva fóliába hűtőben is lehet tárolni egy két napig és frissen lehet belőle pogácsát vagy rudakat sütni, tetejét jó sok reszelt sajttal megszórni.
A sajtos rolóhoz a tésztát kinyújtom 2-3 mm vastagra. 22 cm hosszú, 1,5 cm széles csíkokat vágok és feltekerem a rolóformára. Sütőpapírral bélelt tepsire téve, tojás sárgájával lekenem.200 fokra előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt megsütöm.Még forrón óvatosan lehúzom a formáról.Ha kihűlt megtöltöm az alábbi krémmel.

Sajtos krém

25 dkg tejszínes krémsajt
10 dkg reszelt trappista sajt
5 dkg reszelt füstölt sajt
1-2 ek házi tejföl
pici só

10-15 dkg reszelt sajt a roló végeihez

A hozzávalókat jól elkeverem, beletöltöm egy kiskanál segítségével a rolókba, a két végét alaposan befedem reszelt sajttal.Fogyasztásig hűtőben tárolom.


5 megjegyzés:

  1. Én is imádom a sajtos rolót, és ezek nagyon gusztán néznek ki!

    Nemrégiben én is vettem ilyen formákat, hogy tudjam otthon sutni, de valamit nem jól csináltam vele, mert nem tudtam oket lehúzni róla. Se hidegen, se melegen. Uzleti vajas tésztát használtam. Talán meg kellett volna olajoznom vagy vajaznom a formákat?
    Te hogyan csináltad?

    VálaszTörlés
  2. Eddig mindig vajjal megkentem a formákat, és sikerült is lehúzni azonnal ahogy kivettem a sütőből.Mondjuk a kezemet eléggé szétégettem.:(
    Úgy szoktam, hogy tiszta konyharuhával megfogom a forma széles felét és az ujjaimmal óvatosan tolom le a keskenyedő irányba.Most elfelejtettem megvajazni, de így is le tudtam húzni.:)Persze a tészta jócskán tartalmaz zsiradékot, és én mindig saját tésztával csináltam.

    VálaszTörlés
  3. Lenne még két kérdésem: ha megcsinálom egyik nap a tésztát, és csak másnap tolteném meg, úgy még jó marad az állaga? Holnap vendégeink jonnek,de akkor már nem lesz vele idom kínlódni.
    Ja, és még valami: a tésztát melyik felérol kezded a formára rakni? A vékonyabbikról?

    VálaszTörlés
  4. Azt hiszem már későn válaszolok, bocs de tegnap nem tudtam jönni.:( A tésztát nyersen is szoktam letakarva, becsomagolva hűtőben tárolni 1-2 napig.
    Ugyanúgy sütöm aztán, mint a frisset.
    A kisütött tésztát én is töltöttem meg másnap és nem volt semmi gond.Én úgy szeretem, ha jó ropogós a tészta, de ha megtöltve sokáig áll a hűtőben akkor megpuhul, ezért egyszerre nem töltöm meg mind.

    VálaszTörlés
  5. nagyon jolnézki ma ki is próbálom

    VálaszTörlés