2010. január 16., szombat

Lapcsánka

Hideg, szürke téli napot, estét mi más tehetne egy kicsit meleggé, egy kicsit illatossá, mint egy olyan étel, amiben burgonya és egy kis fokhagyma van, s ezt  ropogósra megsütve, egy kevés tejföllel meglocsolva, netán jófajta reszelt sajttal megszórva, egy csésze forró citromos teával  elfogyasztva, azt mondhatjuk, ez egyszerű és finom volt.A mi családunkban lapcsánka a neve a reszelt burgonyából, kevés lisztből, fokhagymából készült finomságnak.Nagymamámnál matutka volt a neve, férjem szülei görhönynek hívták, de hallottam már krumplibaba, és szegényember elnevezést is.Én és a lányaim,  serpenyőben  sütve,  jó sok reszelt fokhagymával  megkenve, majd  tejföllel meglocsolva,  reszelt sajttal megszórva szeretjük.
Édesanyám tepsiben, a villanytűzhely sütőjében sütötte ropogósra, míg nagymamám a sparhelt nevű, fával fűtött tűzhely sütőjében tette ugyanezt, és mindkettő nagyon finom volt csak úgy magában, minden egyéb nélkül.
Most férjem kedvére én is sütőben sütöttem.

Lapcsánka

1,5 kg burgonya, só, fokhagyma, liszt

A meghámozott burgonyát kisebb darabokra vágtam, majd a zöldségaprítóval a kívánt állagúra kevertem.
Sóztam, hozzáadtam a reszelt fokhagymát, 6 evőkanál lisztet. A masszát zsírozott tepsibe terítettem, a tetejét is kicsit meglocsoltam egy kevés zsiradékkal. 200 C-on  50  percig sütöttem. Négyzet alakú darabokra felvágtam és forró citromos teával tálaltam.


3 megjegyzés:

  1. De jó ,hogy benéztem hozzád!
    Nagyon szeretjük mi is a lapcsánkát, de ha valamit utálok, az az ételek olajban való sütése. Köszi az ötletet, legközelebb én is megpróbálom tepsiben!

    VálaszTörlés
  2. Szívesen.Az én férjem csak így szereti, főleg azért mert a széle jó ropogós lesz.

    VálaszTörlés
  3. A meghámozott burgonyát kisebb darabokra vágtam, majd a zöldségaprítóval a kívánt állagúra kevertem. - ez nekem nem vili :D

    VálaszTörlés