2010. november 18., csütörtök

Cukkini falatkák

Mostanában szedtük le a nagyra nőtt cukkiniket. Teljesen más az íze, állaga a hatalmasra növekedett növénykéknek, mint a pici zsengéknek nyáron, nyár végén.
Középen először félbevágtam, majd a fél darabot hosszában elvágva kiszedegettem a magokat, és a hozzá tartozó részeket. Ezután 3-4 cm széles csíkokat vágtam, ezeket könnyebben tudtam meghámozni.
Ezekből a darabokból aztán hosszúkás falatkákat vágtam. Alaposan besóztam őket, és fél óráig állni hagytam. Tésztaszűrőbe téve lecsepegtettem a vizet, és elkevertem a falatkákat egy egész fej reszelt fokhagymával.
A sütőt bekapcsoltam 200 fokra. Amíg melegedett addig a cukkiniket lisztben, tojásban, zsemlemorzsában megforgattam, majd olajjal megkent sütőpapírral bélelt  tepsibe tettem őket. Tetejüket kicsit olajjal megkentem. 200 fokon 30 perc alatt megsültek, 15 perc után egyszer átfordítottam őket.
Valamilyen körettel főételnek is kiváló, de mi most csak így elnassoltuk. Egy-két  óra múlva, hidegen is nagyon finom volt.


1 megjegyzés: