2010. január 22., péntek

Krumplis tészta

Ez is egy olyan étel ami gyorsan elkészíthető, és nagyon finom, jóféle savanyúsággal. Számomra kovászos uborkával az igazi, de ilyenkor télen, akár savanyú káposztával  is tökéletes.Sokan úgy készítik, hogy a burgonyát összetörik és így keverik a tésztához.Én mindig apróra vágott burgonyával készítettem, és nyáron egy kevés friss paradicsommal,  télen pedig szárított paradicsommal  is ízesítem.Most a tésztát is én gyúrtam, nyújtottam.

2 főre


2 kis fej vöröshagyma
2 db nagyobb burgonya
3-4 ek olaj
pirospaprika
só, bors
2-3 szelet szárított paradicsom


A burgonyát apró kockákra felvágtam, a hagymát szintén. 3-4 ek olajon a hagymát világosra sütöttem, néhány tk pirospaprikát, majd egy kevés vizet öntöttem rá, és ment bele a burgonya. Sóztam, kicsit borsoztam, majd annyi vizet öntöttem még, hogy majdnem ellepje a burgonyát.Hozzáadtam az apróra
vágott szárított paradicsomot és lassú tűzön főztem, amíg jó szaftos lett és a burgonya is megpuhult.

Összekevertem a kifőtt tésztával, és frissen őrölt borssal meghintve tálaltam.
A tésztát most 1 db tojásból - amit sóztam -és 10 dkg lisztből gyúrtam. Kinyújtottam, majd széles metéltre vágtam.





 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése