2013. augusztus 16., péntek

Cukkinipörkölt



Cukkini igencsak gyorsan nő. Szinte percről, percre:) A nagyobb méretű szerintem már nem olyan jó rántva, vagy grillezve.    Főzeléknek is a kisebb, közepes méretűt szeretem. A hirtelen nagyobbra nőtt tökéletes viszont pörköltnek elkészítve. Igazából ez is zsenge, miután a sok locsolástól nő meg egyik  pillanatról a másikra:)

7 szál zsenge zöldhagyma
2 ek kókuszolaj
2 tk pirospaprika
1 tk só
2,5 dl víz
1 paprika
1 közepes paradicsom
1 gerezd fokhagyma
20 dkg kockára vágott cukkini, meghámozva, közepe eltávolítva


Az apróra vágott hagymát a kókuszolajon megpirítottam. Hozzáadtam a reszelt fokhagymát, pirospaprikát, a cukkinit, és a kockára vágott paradicsomot.Sóztam, és lefedve takarékon pároltam, a  vizet apránként hozzáadva. Az utolsó öt percben tettem bele a csíkokra vágott paprikát. 20 perc alatt elkészült. Köretnek zabgaluskát készítettem. 10 dkg zablisztet, 1 tojással, sóval, kevés vízzel elkevertem. Forrásban levő vízbe szaggattam. Amikor feljöttek a víz tetejére a galuskák, leszűrtem,és forrón tálaltam a cukkinipörkölttel. Tejföllel jól meglocsolva fogyasztottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése