2013. augusztus 18., vasárnap

Töltött karalábé





Klasszikus töltött karalábé, gyerekkorom emléke:) Akkor persze nem ízlett. Most újra elővéve viszont nagyon:)Változnak az idők....Tejes habarás, petrezselyem így együtt, nagyon jó:)

20 dkg sovány  darált sertéscomb - dió része
3 db karalábé
1 ek zabpehely
1 kis fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1,5 tk só
1 kk majoranna
1 csokor friss petrezselyem levél
2 ek olivaolaj
2 dl tej+2 ek
1 ek étkezési keményítő


A karalábék közepét kivájtam, kicsit megsóztam. A forgácsokat apróra vágtam. A vöröshagymát az olivaolajon aranysárgára pirítottam.A darált húshoz sót, borsot, majorannát,zabpelyhet,apróra vágott fokhagymát,petrezselyem levelet, pirított vöröshagymát, 2 ek tejet adtam. Jól összedolgoztam a masszát. Beletöltöttem a kivájt karalábék belsejébe. A megtöltött karalábékat lábasba tettem, és annyi vizet öntöttem bele, hogy félig lepje el. 1 tk sót adtam hozzá. Forrástól számítva takarékon lefedve főztem 50 percig. A vizet időnként pótoltam. Hozzáadtam a karalábé forgácsokat és még 15 percig főtt az étel. A tejben elkevertem a keményítőt, és beleöntöttem a forrásban levő karalábéba. Miután újra felforrt, levettem a tűzhelyről. A tányéron megszórtam friss petrezselyem levéllel.

 



























1 megjegyzés: