2011. március 7., hétfő

Brokkolipörkölt


 
Igazából krumplis nokedli volt tervbe véve, azonban a piacon halomban álltak a brokkolik, így egyet haza is hoztam magammal. A nokedli marad, mert erre készültem, lesz hozzá brokkolipörkölt. Mivel  jó nagy adag lett, másnap rakott tészta  is készült. Tésztaimádó vagyok, úgyhogy most aztán halmoztam az élvezeteket.:)

45 dkg brokkoli rózsáira szedve, kisebb darabokra vágva
1 nagyobb fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
3 ek olaj
3 tk pirospaprika
néhány karika napon szárított paradicsom- saját
1 db paprika - a mélyhűtőből, szintén saját termés
1 tk só
3 dl víz

A kockára vágott hagymát az olajon aranysárgára pirítom. Hozzáadom a reszelt fokhagymát, a pirospaprikát, a víz felét, majd a kisebb darabokra vágott brokkolit. Elkeverem, sózom, majd beleöntöm a többi vizet is.
Megy bele még a paradicsom és a paprika. Lefedve forrás után 15 percig főzöm takaréklángon. A pirospaprikától a szép zöld szín eltűnik, bár ilyenkor télen nem is annyira szép az a zöld, mint nyáron:)

A nokedlihez 10 dkg lisztet, 5 dkg főtt, áttört burgonyát 1 kk sót, 1 tojást kevés vízzel elkeverek, mire felforr a víz. Szaggatás után, amint feljönnek a víz tetejére a nokedlik már szedem is ki őket. Tejfölös, fokhagymás uborkasalátával tálalom.

 

Másnap a brokkolipörkölt megmaradt felét, vízben kifőzött, hosszú fusilli tésztával, tejföllel rétegezve, vajjal kikent sütőtálban leraktam, és 200 fokon megsütöttem.

Egy réteg főtt tészta, megy rá a brokkolipörkölt, majd néhány kanál tejföl. Erre ismét főtt tészta, tejföl, és mehet a sütőbe. 25-30  perc alatt a teteje  ropogósra sül.



















 -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése