2011. március 1., kedd

Tejes pite





Egyszerű és nagyon finom. Mostanában lett nagy kedvencem  melegen, langyosan, hidegen. Pillanatok alatt kész a tészta, nem szükséges túl sok hozzávaló. Ez alkalommal liszt helyett búzadarát használtam, mert szeretem nagyon a grízes ételeket.

0,5 l házi tej
12,5 dkg búzadara
2 tojás
6 dkg cukor
1-2 cs vaníliás cukor

A tojásokat elkeverem a cukorral. Hozzáadom a búzadarát, majd először egy kevés tejet. Állandó kevergetés mellett megy bele a maradék tej. A sütőt előmelegítem 200 fokra, addig pihen a tészta. Ezen a hőfokon sütöm 30-40 percig. Ezt az adagot egy 30 cm átmérőjű kerek sütőtálban sütöm, amit vajjal kikenek. Ha 1 l tejből készítem, egy nagyobb tepsibe teszem a tésztát. Akkor jó, amikor felpúposodik és kezd barnulni. Ha túl hamar kezd barnulni le lehet takarni alufóliával. Langyosan könnyebb szeletelni, de én jó melegen szeretem. Mikróban melegítve is finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése