2010. január 18., hétfő

Vasárnapi Ebéd

Ha vasárnap akkor rántott husi.Készült hozzá sült hasábburgonya, és készült még egy  könnyűnek éppen nem nevezhető köret, ami igazából önmagában is megállja a helyét, de a husival sem volt rossz.Kell néha egy kis dőzsölés.A tejfölös uborkasaláta a nyár ízét hozta abból az uborkából, ami a kertünkben termett, és ami felszeletelve várta sorsát a mélyhűtőben.Lesózva, kifacsarva raktam el nyáron és most csak annyi volt a dolgom, hogy a jó kis cukros, ecetes lével nyakon öntsem,  fokhagymával, jó sok tejföllel elkeverjem és megszórjam jófajta házi pirospaprikával.Kicsit jobb, mint a most kapható íztelen uborkák.
A köret - Tartiflette - Stahl Judit receptje alapján készült, kicsit módosítottam, no nem az elkészítés módját, inkább a hozzávalók tekintetében.Vajat kihagytam, mert már így is elégnek tartottam a zsiradékot, ugyebár szalonna, tejszín, tejföl.Én husos szalonnát használtam, és a fehérbor is kimaradt most a hagymából.Egyszer azért biztos megcsinálom az eredeti recept szerint is.

Tartiflette/Lonci

1,3 kg burgonya
30 dkg husos szalonna
3 fej vöröshagyma
7 gerezd fokhagyma
3,3 dl tejszin
3 dl tejföl
néhány vékony szelet trappista sajt
só,bors


A burgonyát héjában félig megfőztem.Meghámoztam és karikára vágtam.Kevés olajon a karikákat kissé megsütöttem.A szalonnát felcsíkoztam és a mikróban kisütöttem. A zsírjában egy kevés olaj hozzáadásával a hagymát  megpároltam, majd  aranybarnára sütöttem.A tejszint, tejfölt elkevertem a reszelt fokhagymával, majd belekevertem a  burgonyát, hagymát, szalonnát.Sóztam, borsoztam.Vajjal kikent 28 cm átmérőjű kör alakú sütőformába simítottam a masszát és 200 C-on 25 percig sütöttem.Vékonyra szelt sajttal beborítva még kb. 5 percre visszatoltam a sütőbe.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése