2010. január 26., kedd

Banános pannacotta

Elég sok érett banán volt a kamrában. Férjem hozta a friss házi tejet, melynek tetején ott kínálta magát az egyre vastagodó tejszínréteg.Jött is az ötlet, pannacottát csinálok.

Banános pannacotta

4,5 dl házi  tej
1 dl házi tejszín
2 ek cukor
1 vaníliarúd
2 db banán 
4 lapzselatin

A zselatinlapokat hideg vízben áztattam néhány percig. Amikor megpuhult kivettem a vízből, és félretettem.
A tejet és tejszínt összeforraltam a vaniliával és annak kikapart belső magocskáival.Néhány perc forralás után a vaniliát kihalásztam, beletettem a cukrot, és folytonos kevergetés mellett a zselatinlapokat is. Amikor a zselatin már felolvadt, hozzáadtam az előzőleg botmixerrel pürésített banánt. 4 kis tálkába adagoltam, miután kihűlt betettem a hűtőszekrénybe. Másnap a tálkát meleg vízbe állítottam, recés késsel óvatosan fellazítottam a pannacotta szélét és könnyedén ki tudtam borítani egy tányérra.Fogyasztáskor olvasztott csokoládéval körbelocsoltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése