2010. január 27., szerda

Rakott burgonya

Nagyon sokáig nem szerettem igazán a rakott krumplit, mert a legtöbb helyen, ahol ettem tényleg csak rakták egymásra a burgonyát, tojást,kolbászt, esetleg közé egy kis tejfölt, majd a tetejére tejföl.Nekem ez így íztelennek, száraznak tűnt.Én ezen módosítottam, és most leírom, nálunk hogyan készül a rakott krumpli.


Rakott burgonya

90 dkg burgonya
4 db tojás
1 szál házikolbász
3 fej vöröshagyma
20 dkg húsos füstölt szalonna
600 gr tejföl





A burgonyát héjában megfőztem. Még melegen meghámoztam. A tojást 10 percig forraltam, hideg vízben lehűtve könnyen lejött a héja.A szalonnnát  apróra vágva, a mikróban 4-5  percig sütöttem. A hagymát kockára vágva, kevés olajon aranysárgára pirítottam.A házikolbászt és a tojásokat karikára vágtam. A sült szalonnát, hagymát elkevertem a tejföllel, majd beleforgattam a felkarikázott, és előzőleg megsózott burgonyát. 31 cm átmérőjű sütőedénybe tettem a tejfölös, hagymás, szalonnás burgonya felét. Erre tettem a kolbász és tojás karikákat, majd a maradék burgonyával befedtem. 200 C-os sütőben kb.30-40 perc alatt szép pirosra sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése