2010. január 28., csütörtök

Lencsefőzelék fasírttal

Zuhog a hó odakinn, mínusz 9 fokot mutat a hőmérő.Nekilátok egy amolyan igazán melengető ételnek.
A  nagy hidegből hazaérkezve, a maga fokhagymás, babéros  ízvilágával, egy forró lencsefőzelék igencsak jól fog esni mindenkinek. Hozzá, most - ugyancsak jó sok fokhagymával felturbózott - fasírtpogácsák készülnek



Lencsefőzelék

30 dkg lencse
4 db babérlevél
6-7 gerezd fokhagyma
4-5  ek olaj
4 ek liszt
2 tk pirospaprika 
1,5 pohár tejföl



A lencsét 5-6 órán át vízben áztatom. Leöntöm róla az áztató vizet és annyi friss vízzel, ami kb két ujjnyira  ellepi, 4 db babérlevéllel, ízlés szerint sóval, elkezdem főzni. Lassú tűzön forralva, 1 óra 30 perc alatt megpuhul.
A lisztet az olajon kicsit megfuttatom, ráteszem  a lereszelt fokhagymát, hozzáadom a pirospaprikát és felengedem kb. másfél deci hideg vízzel. Csomómentesre keverem, és beleöntöm a főzelékbe. Egyet forr, és elkészül. Tálalás előtt kihalászom a babérleveleket, és  belekeverem a tejfölt.




Fasírt

80 dkg darált sertéscomb /a comb dió része /
1 db tojás
7 gerezd fokhagyma
1 kis fej vöröshagyma
1 csipet őrölt kömény
3 tk pirospaprika
só, bors
2 db zsemle tejben áztatva, majd kifacsarva
kevés zsemlemorzsa
olaj a sütéshez

A vöröshagymát apróra vágom, a fokhagymát lereszelem.A darálthúst összegyúrom az összes hozzávalóval, sózom, borsozom.Kis pogácsákat formázok, zsemlemorzsában megforgatva, forró olajban megsütöm




Kb. 20 dkg fasírtmasszát nem sütöttem ki az olajban, az alábbiak szerint a  sütőben készítettem el.

1 db  főtt tojás
4 vékony szelet húsos kolozsvári füstölt szalonna

A 4 szelet szalonnára rátettem a kilapított fasírtmasszát, megszórtam az apróra vágott főtt tojással.
Óvatosan feltekertem, kevés olajat tettem egy tűzálló tálba, és fél óra alatt 200 C-on a sütőben megsütöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése