2010. január 24., vasárnap

Oldalas sütve, színesített rizskörettel

A hús, amiből a mai ebédünk készült nem a piaci hentestől került az asztalunkra.Úgynevezett háznál nevelt, jófajta koszttal etetett sertésnek az oldalas része sült ma nálunk.Ez a jó ízű hús nem  igényelt különösebb  fűszerezést, néhány fokhagymagerezdet kapott csupán. Így volt tökéletes.
Rizi-bizinek indult, színes rizsköret került mellé.

Oldalas sütve


1 fej fokhagyma
2 dl vörösbor


A húst jól besóztam,  kés hegyével kis lyukakat fúrtam, és ide nyomkodtam be a fokhagymákat. A sütőt előmelegítettem 220 C-ra, a tepsibe kevés zsírt tettem, majd belehelyeztem a húsokat. Meglocsoltam egy kevés olvasztott zsírral, és 20 percig sütöttem.Ezután 120 C-ra állítottam a hőmérsékletet, ráöntöttem a húsokra a vörösbort. Ezen a hőfokon sötöttem három és fél óráig, úgy hogy időnként megfordítottam a tepsiben a húsokat.Omlós, pirosra sült pecsenye lett a végeredmény.


Színes rizsköret


1 bögre rizs
4 kis fej vöröshagyma
20 dkg zöldborsó
2 db paprika
12 dkg apróra vágott trappista sajt

só, bors
5-6 karika szárított paradicsom
kevés olaj


A rizs megmostam, jénai edénybe tettem, amibe másfél bögre vizet öntöttem, egy kevés olajat tettem, sóztam, borsoztam. A mikróban 11 percig főztem, majd 15 percig letakarva hagytam.
Az apróra vágott hagymát kevés olajon aranysárgára pirítottam, ezután az apróra vágott paprikát pirítottam meg, a borsót puhára főztem, a feldarabolt szárított paradicsomot csak egy kicsit megfuttattam a serpenyőben.
A rizst és a sült zöldségeket egy tálban összekevertem, hozzáadtam az apró kockákra vágott sajtot.
Fogyasztás előtt a mikróban átforrósítottam, hogy a sajt felolvadjon.



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése