2012. július 23., hétfő

Borsos tokány





Új hentest fedeztem fel a piacon, legalábbis eddig még nem vásároltam nála. Ez hiba volt. A  múlt héten vett sertéskarajnak olyan finom íze volt rántott szeletként elkészítve, hogy pénteken már mentem is újra húst venni hozzá. Most lapockát vásároltam, egy szép kis darab árválkodott. Pont jó lesz valami tokány félének.
A hús állagán is látszott, hogy valószínűleg jófajta eledelt kapott az állat. Olyan volt, mint a házi vágásból származó disznótoros finomság:)
Készítettem már borsos tokányt, most egy picit változtattam csak a régi recepten.

30 dkg sertéslapocka
1 jó nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 ek zsír
sok-sok frissen őrölt bors
só ízlés szerint
60 dkg burgonya a sütéshez
olaj


A hagymát apróra vágva zsíron aranysárgára pirítottam. Hozzáadtam az  összevagdalt fokhagymát, és a csíkokra vágott húst. Nagy lángon jól lepirítottam, majd takarékon lefedve főzni kezdtem. Sóztam, frissen őröltem rá borsot. Időnként megkevertem, ekkor mindig adtam még hozzá borsot, és ha kellett egy kis vizet is pótoltam. Kb. másfél óra alatt főtt puhára.
A burgonyát kockára vágtam és  forró olajban ropogósra sütöttem. Ezzel tálaltam a tokányt, valamint fokhagymás tejfölös uborkasalátával.



1 megjegyzés: