2012. július 22., vasárnap

Töltött karalábé




Egy ideje csücsül már kettő darab karalábé a  hűtőmben. Töltött karalábé a sorsuk mindenképp.  Most nem a hagyományos húsos megoldást választom. Tele vagyunk cukkinivel, nosza rajta megy bele cukkini. Hozzá egy kis sült hagyma, jó sok fokhagyma,  friss petrezselyem, és egy kevés köles is, amit újabban megkedveltem. Könnyű kis nyári eledel.


2 db karalábé
1 fej vöröshagyma
4 duci gerezd fokhagyma
1 db közepes cukkini - kb. 25 dkg
4 dkg köles
1 púpos ek liszt
2 dl tejszín
1 db tojás
1 tk só
bors
2 ek olivaolaj
friss petrezselyemlevél
kevés parmezán 


A cukkinit lereszeltem és  sóval megszórtam. A hagymát apróra vágva aranybarnára pirítottam két ek olivaolajon, majd hozzáadtam a reszelt fokhagymát is. Ezzel már csak picit pirítottam, nehogy megégjen.
A karalábék belsejét kivájtam belül kicsit megsóztam. A kivájt darabokat egyformára vagdaltam. A cukkinit alaposan kifacsartam, miután levet engedett. Hozzáadtam a pirított hagymát, a kölest. a tojást, és apróra vágott friss petrezselyemlevelet,  frissen őrölt borsot. Ezt  beletöltöttem a karalábék belsejébe. A lábas aljára tettem a karalábé darabkákat, megszórtam 1 tk sóval,  ráhelyeztem a megtöltött karalábékat. 4 dl vizzel felöntöttem, ami félig lepte el. Lassú tűzön 30 percig főztem. A liszttel elkevert tejszínnel felöntöttem, még egy kicsit forraltam, majd ment bele még friss apróra vágott petrezselyem. Tálalásnál is friss petrezselyem és kevés reszelt parmezán mehet még rá, de anélkül is finom.






2 megjegyzés:

  1. Gratula. A töltött karalábé nálam is kedvenc, sokféleképp készítettem már, de cukkinivel még nem. Mivel nálunk is nő a cukkini, mint a bolodgomba, kipróbálom. Köszi az ötletet, tetszik, de a kölest azt kihagyom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól teszed:)
      A cukkini már csak ilyen, szinte percről percre nő, pláne ha kap sok vizet is:)

      Törlés