2013. június 5., szerda

Karalábéleves



Most kell karalábét (is) fogyasztani. Igazán zsenge példányok vártak a piacon. Édesanyám mindig a borsólevesbe tett vékonyra szelt karalábét is, otthon másként nem is került az asztalra. Többféle formában főzhető belőle leves, én most egy tejfölös változatot készítettem. Nagyon egyszerű, tényleg hamar elkészül.Semmi különös fűszer, összetevő nem kellett hozzá, a karalábé ízére vágytam főleg.

2 db közepes zsenge karalábé
2 ek olaj
1 közepes vöröshagyma
1 ek liszt
2 tk pirospaprika
2 tk só
1,3 l víz
5 ek tejföl
friss petrezselyem

A karalábét meghámoztam. Félbevágtam, majd a fél darabot vízszintesen még egyszer félbe. Ezt ezután hosszában négy részre vágva 3-4 mm-re  szeleteltem. Az apróra vágott vöröshagymát olajon aranysárgára pirítottam. Hozzáadtam a karalábét, pár percig együtt pirítottam. Megszórtam a liszttel és a pirospaprikával. Felöntöttem a vízzel, sóztam. Lefedve lassú tűzön forraltam, amíg puhára főtt a karalábé, körülbelül 20 perc alatt. Egy tálkába tettem a tejfölt, rámertem egy kevés levest és simára kevertem. Visszaöntöttem a fazékba. A leves elkészült, apróra vágott friss petrezselyem került a tetejére a tányérunkon. 

1 megjegyzés:

  1. Tisztelt Szerkesztő!

    A színvonalas bejegyzései felkeltették az érdeklődésünket. Megköszönném ha kapcsolatfelvétel céljából elküldené az e-mail elérhetőségét a kzsolt@innofield.hu címre.

    Az együttműködését előre is köszönöm.

    Üdvözlettel:

    Kovács Zsolt, Projektvezető

    iNNOField Kft

    VálaszTörlés