2012. december 9., vasárnap

Mákos piskóta, cseresznyével


A piskóta finom, és nagyon egyszerű sütemény. Mi szeretjük  magában, krémmel, lekvárral töltve. Csokiöntettel, ami a menza étlapján elmaradhatatlan, és igen népszerű volt annak idején. Advent második vasárnapjára mákos változatot sütöttem,  pár szem cseresznyével megszórva,  ami a fagyasztóból jött. Legközelebb mehet bele kicsit több cseresznye. Csokiöntet most nem készült, bár a maradékhoz  talán nem is lenne rossz. Adventi forralt bor lesz a kísérője esti gyertyagyújtáskor.




4 tojás
7 dkg liszt
3 dkg darált mák
10 dkg cukor
15 dkg magozott  cseresznye

A sütőt bekapcsoltam, 170 C-ra állítva a hőfokot.  A  tojásokat szétválasztottam.  A fehérjét  csipet sóval   habbá vertem gépi habverővel.  Folyamatos keverés mellett adtam hozzá a cukrot, majd egyenként a tojások sárgáját.  Ezután kézi habverőre váltottam, és óvatosan elkevertem a mákos liszttel. 6 db kerámia  szufléformát, és 2 db 11 cm átmérőjű piteformát zsírral kikentem, és liszttel megszórtam.
Belekanalaztam a piskótahabot, a formákat  kb. háromnegyedéig megtöltve. Tetejükre néhány szem cseresznyét, picit belenyomkodva. 170 fokos sütőben 23 percig sültek.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése