2012. október 21., vasárnap

Kakaós csiga



Azt gondolom ezt a finomságot majdnem mindenki szereti. Lehet tízórai, ez így volt nálunk is valamikor, de tökéletes reggeli tejeskávé, kakaó mellé. Vagy csak úgy minden  indok nélkül, amikor vágyunk valami finomra, valami édesre, valami nagyisra. A kakaós csiga olyan süti, melynek láttán felcsillannak a szemek.
Nem hiszem, hogy kakaós csiga valaha is ott száradna a tálcán, biztos hogy rövid időn belül elfogy. A mi családunkban legalábbis az utóbbi történik. A finom lágy kelt tészta, a krémes kakaós töltelék, ezt nem lehet nem szeretni. Nálam most így készült vasárnapi délutáni uzsonnára habos kávé mellé.


50 dkg liszt
3 dkg élesztő
10 dkg cukor
2  ek tejföl
1,2 dl langyos tej
1 tojássárgája
4 dkg  olvasztott kacsazsír
3 dkg olvasztott vaj

3 ek kakaó
4,5 ek porcukor

A lisztet mély tálba szitáltam, közepébe mélyedést, amibe az élesztőt morzsoltam. Kevés cukrot, és 3 ek langyos vizet tettem rá, és liszttel betakartam. 20 percig így pihent, majd a többi hozzávalóval lágy tésztát dagasztottam. Letakarva duplájára kelesztettem.A tésztát átgyúrtam, kinyújtottam téglalap formára fél cm vastagra. Olvasztott vajjal vékonyan megkentem. A kakaót elkevertem a cukorral, és a tésztára szórtam. Kézzel jól belenyomkodtam. Szorosan feltekertem, majd 1,5 cm-es darabokra vágtam. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem a csigákat, kicsit ellapítottam őket. Pihentek még addig, amíg a sütő 200 fokra melegedett. 18 perc alatt megsültek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése