2012. október 19., péntek

Paradicsomos nudli




Krumplival készült tészta az egyik legjobb szerintem. Lágy, a burgonya finom ízt ad, és viszonylag könnyű az elkészítés is. Remek étel lesz belőle édesen, sósan. Férjemnek gyakran készül   tojásos nudli,   illetve édességként  mákosan.  Én egyrészt az utóbbit kedvelem nagyon, másrészt bármi mással megpakolva szívesen fogyasztom. Mivel ezek az utolsó napok talán, amikor még elég jó ízű a paradicsom, ezért ezt kihasználva, most   paradicsomos változatot  is főztem.  Szerencsére a bazsalikom  szépen bokrosodik a cserépben, mert nélküle bizony nem lenne az igazi.  Már csak kevés parmezán,  ami a hűtőmben csücsül, és tálalhatom a gyors, és nagyszerű tésztaételt:)




A tészta receptje itt.

2 ek olivaolaj
4 db paradicsom
3 gerezd fokhagyma
friss bazsalikom


A  tésztából fenti mennyiség felét  használtam, a másikból tojásos nudli lett. Nem hagyományos módon  készült nudli formára készítettem. Vastagabb rudat formáztam. Ezt 1,5-2 cm- es darabokra vágtam, és mentek  a forrásban levő vízbe. Amint feljöttek a víz felszínére, már szedtem is ki szűrőkanállal.
Közben egy wok serpenyőben 2 ek olivaolajon  megfuttattam  3  gerezd apróra vágott fokhagymát. Hozzáadtam 4 db kockára vágott paradicsomot. Nagy lángon kevergetve sütöttem 5 percig, majd  megsóztam. Levettem a tűzről, és friss bazsalikomot tépkedtem bele. A kifőtt nudlira halmoztam a paradicsomragut, tetejére parmezán csíkokat vágtam sajtszeletelővel. Kevés olivaolajjal meglocsolva fogyasztottam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése