2010. január 21., csütörtök

Töltött paprika

Szerintem a legtöbb ételnek van úgynevezett szezonja. Ilyen például a töltött paprika is, amely valljuk be, nyáron elkészítve a legízletesebb. Az érett friss paradicsomból készített paradicsomlé, hozzá a -szintén a kertben termett- ropogós friss paprika. Ilyen ízt télen nem könnyű produkálni, de ha van a kamrában nyáron befőzött pirosló házi paradicsomlé, esetleg a mélyhűtöben-  a nyáron bepakolt- szép fehér paprika, akkor azért már nincs is olyan nehéz dolgunk. Nekem most sajna csak az első hozzávaló volt, ezért vettem néhány darab fehér -üvegházban termett - magyar paprikát inkább csak a látvány, kevésbé az íze miatt. Így aztán téli töltött paprika készült, néhány paprika nélküli gombóccal kiegészítve, ami nagyon finom lett, s ez  nagymértékben köszönhető a nyáron eltett, érett paradicsomból készült paradicsomlének.

Töltött paprika


1 l sűrű házi paradicsomlé
60 dkg darált sertéscomb
10 dkg rizs
1 kis fej hagyma
6 gerezd fokhagyma
2 kk pirospaprika
ízlés szerint só
cukor
3 ek olaj
3 ek liszt


A hagymát apróra összevágtam, a fokhagymát lereszeltem, a rizst megmostam, és összekevertem a darált hússal. Hozzáadtam a pirospaprikát, a sót.Jól összegyúrtam, majd a masszát beletöltöttem a kicsumázott paprikákba. A maradék húsból 70 gr-os gombócokat formáztam, mivel 1 db paprikába is  kb. ilyen súlyú töltelék került. A paradicsomléhez kevés vizet adtam, ment bele 2 csapott tk só, és 5 ek cukor. Igen ennyi cukor, ugyanis mi édeskésen szeretjük a paradicsomos szaftot.
Beleraktam a paprikákat,  a húsgombócokat, és forrástól számítva 1 óra 40 percig lassú tűzön főztem. Szűrőkanállal kiszedtem a paprikákat és a gombócokat, 3 ek olajból, 3 ek lisztből nem túl sűrű rántást készítettem és ezzel besűrítettem a paradicsomlét. 1 perc forralás után visszatettem a gombócokat, és a paprikákat..


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése