2010. március 31., szerda

Meggymártás pirított darával, főtt hússal

Soha nem voltam menzás, legalábbis emlékeim nincsenek. Iskolás koromban anyukám minden nap főzött, ovis korom pedig már olyan régen volt, hogy arról nincsenek gasztronómiai emlékeim, kivéve egy bizonyos tökfőzeléket. A lényeg, az én gyermek és fiatal koromból teljesen kimaradt a meggymártás, a pirított dara.Éppen itt volt az ideje, hogy végre kipróbáljam. Érdemes volt, bár korábban tettem volna. Azt is mondhatnám beírtam a kedvencek közé. Ezideig én főtt husit legfeljebb magában, vagy paradicsomszósszal ettem, pedig milyen finom gyümölcsszósszal és pirított darával.


Meggymártás

40 dkg meggy a mélyhűtőből
1/2 kk fahéj
5 ek cukor
csipet só
1 dl tej
1 púpozott ek keményítő
2 ek tejföl


Pirított dara

6 ek búzadara
2 dl víz
pici só
1 ek olaj


A meggyet  a cukorral, sóval,  fahéjjal és annyi vízzel, amennyi ellepi főzöm kb. 10 percig. A keményítőt elkeverem a hideg tejben, hogy teljesen feloldódjon.Folytonos kevergetés mellett hozzáadom a meggyhez, és forrás után fél perccel leveszem  a tűzről. A tejfölt simára  keverem néhány kanál mártással, majd beleteszem a meggyszószba.

A búzadarát az olajon néhány percig pirítom.Felöntöm a vízzel, beleteszem a sót, és gyakori kevergetéssel addig főzöm fedő alatt, amíg a vizet a dara magába szívja, és az állaga olyan lesz, hogy villával könnyen  keverhető legyen.
Én most húslevesben főtt kacsahusival tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése