2012. október 23., kedd

Briós


 
Nagyon finom foszlós kalácskát sütöttem ma.  Nem a bevált receptjeimhez nyúltam.  Szeretek kísérletezni, újat kipróbálni.  Most is így történt.  Azt már régóta tudom, hogy a joghurt igencsak jót tesz a kelt tésztának.   Zsiradék helyett pedig  mascarponét használtam. Könnyű lágy tészta lett, kisülve pedig foszlós, édes.



40 dkg finomliszt
2 dkg élesztő
1 tk cukor
2 ek langyos víz

150 gr joghurt
1 tojás
2 ek mascarpone
9 dkg cukor

A lisztet tálba szitáltam, közepébe mélyedést, amibe élesztőt morzsoltam. 1 tk cukorral, és 2 ek vízzel, valamint  liszttel betakartam. 20 percig pihentettem.  Ezután hozzáadtam a tojást, joghurtot, és a mascarponét. Kézzel megdagasztottam. Letakarva pihent a tészta 1,5 órát. Ezután 100 gr-os darabokra osztottam, ezeket pedig 3 részre. A tésztadarabokat 15 illetve 20 cm-es rudakká formáztam. A rövideket hármas fonásban megfontam.A hosszabbakat szintén, aztán a végüket összeragasztottam, így valamiféle briós formát kaptam. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem őket. Tetejüket vizes tojássárgájával megkentem. Addig pihentek, amíg a sütő 200 fokra melegedett. 20 perc alatt megsültek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése