2012. október 25., csütörtök

Zsemlék




Zsemlét sütöttem. Egyszerű recept, kicsit hosszan készül, de a dagasztáson, formázáson  kívül nem sok dolog van vele. A belseje foszlós lett, héja vastag ropogós. Vajjal megkenve, paradicsommal mennyei eledel.


20 gr élesztő
1 púpos ek liszt
1 kk cukor
3 ek langyos víz


25 dkg liszt
20 gr olvasztott vaj
1 ek tejföl
1 dl langyos víz
2 kk só

Az élesztőt, 1 ek liszttel, 1 kk cukorral, 3 ek langyos vízzel elkevertem. Lefedve hagytam pihenni 2 órát.  A többi hozzávalóval elkeverve, a tésztát kézzel megdagasztottam. Ismét letakartam és kelesztettem 1 órát.
Ezután 5 db zsemlét formáztam.  Sütőpapírral bélelt tepsin pihentek még 20 percet.  Közben 230 fokra melegítettem a sütőt.  Gőzös sütőben 20 perc alatt megsültek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése