2012. december 16., vasárnap

Mézesek



Advent harmadik vasárnapján mézeskalács illata tölti be a konyhámat.  Lajos Mari receptjét használtam, de egy kicsit módosítottam a kedvemre.  Nem díszítésre, hanem kizárólag evésre készült, és fog is még készülni a napokban.  Éppen ezért,  cukros tojásfehérje sem került a tetejére, mivel nem szeretjük.  A mézes önmagában is remek, még melegen pillanatok alatt elfogy a tepsiről.  Az újabb tepsi adagot azért sikerült kihűteni, és fehér valamint tejcsokoládé bevonat került rájuk. Így mennek a dobozba, hogy karácsonykor ismét csemegézhessünk belőle.  A maradék tésztát lefedve hűtőben tárolom, hogy holnap,  holnapután  is frissen ehessünk mézest,  illetve érezhessük a karácsony illatát forralt bort kortyolgatva.

1 kg finomliszt
25 dkg méz
6 db tojás
30 dkg porcukor
1 db citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
1 db narancs reszelt héja
2 tk szódabikarbóna
14 gr + 2 tk mézeskalács fűszerkeverék
15 dkg vaj
10 dkg zsír



A zsírt, a vajat, és a mézet felolvasztottam. A lisztet elkevertem a szódabikarbónával és a mézes fűszerrel.A tojásokat csipet sóval, a cukorral, citrom és narancs reszelt héjával, citromlével habosra kevertem gépi habverővel. Hozzáadtam a mézes zsiradékot, és tovább kevertem. Ezután ment bele a liszt, most már a dagasztókarra cseréltem a habverőt a robotgépen. Addig dagasztottam amíg szép sima lett a tészta. Lefedve a hűtőbe tettem néhány órára. Kivettem, és kicsit állni hagytam, hogy puhuljon a tészta. Nagyon könnyű vele dolgozni, nem ragad, lisztezni is csak nagyon picit kell. Szilikonlapon  egy adagot  3 mm vastagra kinyújtottam, csillag/fenyő  formával kiszaggattam. A puszedlihez diónyi golyókat formáztam. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem, és  kézzel kicsit  lelapítottam.  A puszedlik 14 perc alatt, a vékonyabb formák  10 perc alatt megsültek 170 C-on.  A kihűlt mézeseket olvasztott csokoládéba mártottam, illetve megdíszítettem vele őket. Amikor megdermedt a csokoládé dobozba kerültek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése