2013. január 6., vasárnap

Aludttejes vajaskifli





Késői reggelire készültek  frissen ezek a ropogós vajaskiflik. A recept egyszerű és nagyszerű. Tele vagyunk aludttejjel, ezért úgy gondoltam mehet a kiflibe is bőven. Nem ártott neki, sőt! Foszlós, vajas, meleg, ropogós. Kell ennél jobb vasárnapi ébresztés?:)) Mellé még egy kis puha házi vaj, tejeskávé, forrócsoki. Ennyi, és  nem több. Szép vasárnapot Mindenkinek!

15 dkg rétesliszt
15 dkg finomliszt
1,2 dkg friss élesztő
1 tk cukor
2 ek langyos víz
8 ek aludttej
1 kk só
1 tk olivaolaj
kevés puha  házi vaj


A liszteket tálba szitáltam. Közepébe mélyedés, ebbe morzsoltam az élesztőt, és a cukrot. Langyos vízzel, és liszttel betakartam. Lefedve pihent 20 percig. Ezután beletettem az összes többi hozzávalót, és a tésztát kézzel kidagasztottam. Ruganyos, puha lett. Lefedve kelt 1 órát. Ezután újra átgyúrtam, és 6 részre / 90 gr / osztottam. Ezeket egyenként kinyújtottam 20x20 cm négyzet formára. Megkentem vékonyan puha vajjal, majd az egyik csücsöktől átlósan feltekertem, kifli alakúra formázva. Sütőpapírral bélelt tepsin még addig pihentek, amíg a sütő 220 fokra felmelegedett. Gőzös sütőben / sütő aljában lábasban víz van / 20 perc alatt megsültek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése