2010. január 19., kedd

Szilvás clafoutis

Rendkívül jó ízű szilvát sikerült venni tavaly ősszel a nagybani piacon.Szép nagyszemű, és nagyon édes, jó érett volt, ennek ellenére egyáltalán nem volt puha.Alaposan tele pakoltam vele egy fiókot a mélyhűtőben.

Így eljött az ideje egy kis gyümölcsös édességnek.Clafoutis -  nincs vele sok gond hamar elkészíthető.
Hamar el is fogyott.Nemsokára ismétlés következik.


Clafoutis

45 dkg szilva
4 db tojás
1 db tojás sárgája
7 dkg cukor
10 dkg liszt
1 citrom reszelt héja
fél vanilia kikapart belseje
2,5 dl házi tej
kevés vaj


A tojásokat gépi habverővel habosra kevertem a cukorral, vaniliával, majd hozzáadtam a citromhéjat, a lisztet és fokozatosan kevergetve a tejet.Egy 22 cm átmérőjű kerámia sütőtálat vajjal kikentem, beleraktam a kisebb darabokra vágott szilvát, és ráöntöttem a tojásos, tejes masszát.190 C-ra előmelegített sütőben 45 percig sütöttem.Forrón megszórtam porcukorral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése