2010. május 18., kedd

Krumplis pogácsa

Ma sem ment 10 fok fölé a levegő hőmérséklete. Nagyon fázunk! Egy tányér forró húsleves után a téli esték kedvencét, krumplis pogácsát ettünk.Nemcsak belülről melegített, hiszen a sütő bekapcsolása jót tett a külső hőérzetnek is. Finom meleg illatok,  az ablakon kinézve szürkeség, süvítő szél- május közepe van.:(

25 dkg főtt összetört burgonya
35 dkg liszt
10 dkg kacsazsír
3 ek langyos tej
2 ek tejföl
1 tojás
1 tojás sárgája
2,5 dkg élesztő
1 kk cukor
1 púpozott tk só
kevés frissen őrölt bors

Az élesztőt a cukorral, 1 ek liszttel, 3 ek langyos tejjel elkevertem és letakartam.10-15 perc múlva hozzáadtam a lisztet, a burgonyát, a kacsazsírt, a tejfölt, 1 db tojást, a sót, kevés frissen őrölt borsot, és alaposan összegyúrtam.Letakarva pihentettem 1 órát.Szilikonlapon kinyújtottam kb. másfél centi vastagságra a tésztát. Tetejét késsel bevagdaltam, kis pogácsákat szaggattam,  vízzel elkevert tojássárgájával megkentem.A tepsiben is pihentek még egy keveset. 200 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsültek. 32 db kis pogácsa lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése