2010. május 15., szombat

Káposztafőzelékek

Gyönyörű zöld, zsenge, új fejeskáposztát vettem a piacon.Kettévágtam a káposztát, a torzsát megettem nyersen.:)Az egyik feléből paradicsomos káposzta készült a páromnak, a másikból káposztafőzelék nekem.Igazából én ettem mindkettőből.Nagyon szeretem ilyenkor tavasszal az új káposztát.



Paradicsomos káposzta

20 dkg torzsától megtisztított fejeskáposzta
4,5 dl házi paradicsomlé
1 tk só
3 ek cukor
1 ek étkezési keményítő
1 dl víz

A káposztát csíkokra vágtam, majd ezeket kisebb darabokra.Ráöntöttem a paradicsomlevet, ízesítettem a sóval, cukorral. Lassú tűzön lefedve roppanósan puhára főztem.Az étkezési keményítőt feloldottam 1 dl hideg vízben, majd hozzáadtam a forrásban levő főzelékhez. Amint újra felforrt, azonnal levettem a tűzről.



Édeskáposzta főzelék


20 dkg torzsától megtisztított fejeskáposzta
4,5 dl víz
1 tk só
1/2 kk kömény
1 kis fej vöröshagyma
1 ek olaj
1 ek étkezési keményítő
1 dl víz


A csíkokra, majd kisebb darabokra vágott káposztát 4,5 dl vízben lassú tűzön roppanósan puhára főzöm, ízesítve a sóval, és őrölt köménnyel.Közben az apróra vágott vöröshagymát 1 ek olajon aranybarnára pirítom.
A keményítőt 1 dl hideg vízben feloldva, a forrásban levő főzelékhez adom, majd újraforrás után hozzákeverem a sült hagymát, és leveszem a tűzről.Néhány kanál tejföllel meglocsolva tálalom.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése