2010. május 12., szerda

Meggyes piskótatortácskák

Még mindig a mélyhűtőt ürítem.:) Már csak néhány zacskó meggy árválkodik a gyümölcsök közül, amit eszegetni is nagyon szeretek, ebben az "ínséges" időben, amikor a téli gyümölcsök már nem az igaziak, a tavasziak, nyárelejeiek  pedig még hol vannak. Erre az átmeneti időre szoktam tartalékolni még egy kis epret, málnát, meggyet a mélyhűtőben. Mostanra már csak meggy maradt. Ebből készült most tényleg percek alatt - na jó a sütési időt leszámítva - ez a kis nasi.

2 tojás
2 ek cukor
2 ek liszt
csipet só
kb.20-30  dkg fagyasztott meggy

3 db 10 cm átmérőjű szuflé formát kivajaztam, liszteztem.A felengedett megggyet kevés lisztben megforgattam.A tojások fehérjét pici sóval, kézi habverővel felvertem, de csak félig, ekkor hozzáadtam a cukrot, és így vertem tovább jó kemény habbá. Egyenként jöttek hozzá folyamatos keverés mellett a tojások sárgái, majd a liszt, de ekkor már óvatosan kevertem. Hozzáadtam a meggyet, majd a három formában elosztottam a masszát.
170 C-ra előmelegített sütőben kb. 25-30 perc alatt megsült.Így önmagában is nagyon finom, főleg melegen, de lehet bármilyen öntettel tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése