2010. május 12., szerda

Cukkiniprósza

Kivettem az utolsó zacskó reszelt cukkinit a mélyhűtömből.:) Alig néhány hét és már itt vannak az új, gyönyörűen zöldellő, friss idei cukkinik, melyek aztán ismét elárasztják a kertünket.:) Addig is, ebből a tavaly eltett finomságból most cukkiniprósza  készült, ami nagy kedvencem, és amit mindig azzal ízesítek, "turbózom fel", amiből  éppen sok van, és ráadásul még finom is. Télen ez a szárított paradicsom volt- amit nyáron a sajátunkból, a napon szárítottunk -, most pedig a kertünkben termett zöldhagymával.

60 dkg fagyasztott, kifacsart reszelt cukkini
8 gerezd fokhagyma reszelve
8 dkg liszt
15 db új zöldhagyma apróra vágva
1 csapott tk só
200 gr tejföl
1 tojás
kevés vaj

A fenti hozzávalókat a vaj kivételével, összekevertem. Egy  30 cm átmérőjű sütőtálat kivajaztam, és beletettem a masszát.Tetejére még morzsoltam egy kis vajat. 200 C-ra előmelegített sütőben kb. 50 perc alatt szép pirosra sütöttem.Melegen óvatosan kell szeletelni, hidegen könnyebben szeletelhető.Én langyosan szeretem legjobban.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése