2010. február 4., csütörtök

Vasárnapi sültek

Családom jelenleg itthon lévő tagjai nem igazán szeretik a csirkecombot, esetleg filézve, csak a színhusi.
Én viszont szeretem úgy ahogy van, csontostol, bár bőr nélkül.Mivel magamnak ma csirkecombot készítettem, ezért a többiek szűzérmét kaptak, mustárosan,fokhagymásan, szalonnásan.Köret cukkinis-hagymás rizs volt.


Tejfölös csirkecomb

1 db csirkecomb
1 tejföl
5 dkg reszelt sajt
4 gerezd fokhagyma
3 vékony szelet bacon
só, mustár
3 ek fehérbor

A csirkecombot kétfelé vágtam, bőrét lehúztam.Megkentem mustárral, sóztam.Forró olajon egy serpenyőben mindkét oldalát megpirítottam. Tűzálló tálba tettem a csíkokra vágott bacont, rá a combokat, és a reszelt sajtot.A tejfölbe belereszeltem a fokhagymát, hozzáadtam a fehérbort és rálocsoltam a húsra.190 C-on kb. 55 percig sütöttem.




Szűzérmék baconban sütve

60 dkg sertés szűzérme
mustár
8 gerezd fokhagyma
30 dkg szeletelt bacon

kevés olaj

A szűzérmét néhány órán át mustárral megkenve hűtőben pácoltam.Sóztam, majd reszelt fokhagymával megkentem és baconba tekertem.A sütőedényt egy picit olajoztam, beleraktam a húsokat.200 C-on
sütöttem, amíg szép színe lett, közben egyszer megfordítottam a húsokat.




Cukkinis rizs

1 bögre rizs
1 db cukkini
3 fej hagyma
szárított paradicsom

kevés olaj

A rizst megmostam, másfélszeres mennyiségű vizet öntöttem rá, 1 ek olajat, sót.Mikróban 11 percig főztem, majd 15 percig pihentettem az edényben.Az apróra vágott hagymát aranybarnára pirítottam, félretettem.Megpirítottam a - még nyáron mélyhűtőbe eltett - reszelt cukkinit.Egy tálban összekevertem a rizst,
a sült hagymát, cukkinit, pici  sózás, jött hozzá az apróra vágott szárított paradicsom, olyan 5-6 karika- aminek igen intenzív paradicsom íze van -és kész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése