2011. április 25., hétfő

Húsvéti reggeli


 
Igazából  már szombat este megkezdjük a sonka és tojásevést, ami aztán folytatódik másnap reggel is.Házi füstölt sonkát vettem, amit főzve és nyersen, szeletelve fogyasztunk. Hozzá saját zöldhagyma a kertből, és zsenge retek az ismerős termelőtől már sok-sok éve. Nem maradhat el a nagy kedvenc a tormaszósz.
Én így csinálom:

Hideg tormamártás

350 gr házi tejföl
3 ek majonéz
2 ek cukor
4 púpos ek reszelt torma

A hozzávalókat jól elkeverem, fogyasztásig hűtőben tárolom.

A tojásokat természetesen a sonkalében főzöm, és mivel van lé bőven, a maradékból készül még jövő héten bableves, illetve zacskóban megy a mélyhűtőbe. Jó lesz az ízes lé, amikor már csak emléke van a húsvétnak.
Idén először főztem a sonka mellé házi füstölt kolbászt is, melyet nem bántam meg. A sonka levében takaréklángon, lassan forraltam kb.35 percig.Nagyon finom, hidegen, vékonyan felszeletelve.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése