2011. február 24., csütörtök

Krumplis pogácsa

Imádom a burgonyás ételeket.:) Egyszerű, viszonylag olcsó, és nagyon finom levesek, köretek, főételek, és még sorolhatnám mi minden készülhet a krumpliból. Most a krumplis pogácsa került nálunk az asztalra. Nincs igazán állandó receptem, veszem a főtt krumplit, a lisztet, élesztőt aztán csak úgy érzésre összegyúrom. Így is tettem, de a hozzávalókat kivételesen lemértem, és itt közzéteszem, mert ismét finom krumplis pogácsát sikerült összehoznom.:) Én úgy szeretem legjobban, hogy hozzá fokhagymát és kefírt, vagy tejet fogyasztok. Frissen az igazi, de ha marad néhány darab akkor még aznap  zacskóba teszem, és mehet a mélyhűtőbe. Mikróban vagy még inkább a sütőben alacsony hőfokon melegítve olyan mintha akkor sült volna.

30 dkg főtt áttört burgonya
40 dkg finomliszt
2 tk só
2,5 dkg élesztő
4 dkg vaj
8 dkg kacsazsír
1 tojássárgája a pogácsák lekenéséhez

Az élesztőt kevés langyos tejben pici cukorral felfuttatom, majd a kihűlt burgonyával és az összes hozzávalóval összegyúrom. Egy órát letakarva pihen a tészta. Kis pogácsákat szaggatok, tetejüket tojássárgájával lekenem, majd 200 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt készre sütöm.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése