2011. február 26., szombat

Vajas kifli




Lánykámnak kedveskedtem reggelire sütött kiflivel. Igazán  jó, amikor kora reggel  frissen süldögélő péksütemény illata járja körbe a lakást. A tésztát kézzel hamar összegyúrtam, dagasztottam. Amíg  kelt, addig végeztem  szokásos szombati  teendőimet,  kényelmesen teázgattam, olvasgattam. Formázás után még pihent egy keveset a tészta, majd 20 perc múlva már ott volt ropogósan, illatosan a házi péksütemény.


30 dkg liszt /fele rétes, fele finom/
15 gr élesztő
2 kk só
220 gr joghurt
4,5 dkg vaj
kevés olvasztott vaj kenéshez

A lisztet átszitálom, közepébe mélyedést csinálok, belemorzsolom az élesztőt, rászórok egy csipet cukrot, 1 ek langyos vizet, mad befedem liszttel. Letakarva pihen 15 percet. Hozzáadom a joghurtot, a sót, és az olvasztott vajat. A tésztát  jól kidolgozom, majd letakarva pihentetem  1 órát. Ezután 5 részre osztom, 100 gr körül van egy darab. Négyzet formára nyújtok egy adag tésztát, vékonyan megkenem még egy kevés olvasztott vajjal, majd az egyik csücsöktől szorosan elkezdem feltekerni, közben a szemben levő csücsök felé kicsit nyújtom még. A feltekert kifliket sütőpapírral bélelt tepsin addig pihentetem amíg a sütő 230 fokra melegszik. Gőzös sütőben 15-20 perc alatt megsülnek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése