2011. május 31., kedd

Rakott karalábé




A hűtőmben árválkodott 1 db nagyra nőtt zsenge karalábé. Mélyhűtő ürítés is szükséges.:) Megtaláltam az utolsó zacskó zsenge állapotában lereszelt, és lesózás után elrakott cukkinit. Van még némi szárított paradicsomom, szintén a kertből elrakott zöldpaprika csíkok. Jöhet még egy kis csirkemell, hogy azért hús is kerüljön a tányérba. Így aztán egy kis  hely is felszabadul a mélyhűtőmben, az érkező eprek és cseresznyék számára, s közben összeáll egy jó kis zöldséges egytálétel is.

1 db karalábé /35 dkg/
1 kisebb cukkini lereszelve
15 dkg csirkemell
1 közepes vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
3 ek olivaolaj
1 ek pirospaprika
1 dkg szárított paradicsom
1 zöldpaprika
4 dkg rizs
150 gr tejföl




A karalábét meghámoztam, félbevágtam, 5-6 mm-es karikákra szeltem. Annyi vízben, amennyi ellepi felforraltam, majd 5-6 pecig főztem. A hagymát és a csirkemellet is apróra vágtam. Olajon aranybarnára sütöttem a hagymát, hozzáadtam az összevágott fokhagymát, a pirospaprikát, és egy kevés vizet. Beleraktam a csirkemell kockákat, sóztam, még annyi vizet adtam hozzá, hogy majdnem ellepje. Lefedve 10 percig lassú tűzön főztem. Rátettem a lecsöpögtetett cukkinit, a szárított paradicsomot, és a zöldpaprikát. Nagy lángon, kevergetve 2-3  percig főztem még. Ez a ragu már így önmagában is fogyasztható körettel, vagy nélküle. Én most  hozzákevertem a 7-8 perc alatt félpuhára párolt rizst. Tűzálló tál aljára tettem a karalábé karikák felét. Ment rá a húsos ragu, erre tejföl, majd a maradék karalábé és még egy kevés tejföl. Hideg sütőbe tettem, amit 200 fokra állítottam be. 50 perc alatt megsült.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése