2011. május 19., csütörtök

Rakott kelkáposzta



Olyan jó  hogy tavasz van végre! Sőt már itt toporog a nyár is, ami azt jelenti, hogy  itt vannak és majd még jönnek is a friss hazai zöldségek. Nagyon ki voltam már éhezve az új káposztákra, úgyhogy jött is velem haza egy szép fej kelkáposzta a piacról. Kívül haragoszöld, belül  most még fehér  ropogós, zsenge levelek.
Imádom a rakott kelt, és szerencsére párom is rábólintott, úgyhogy el is készült.

 80 dkg kelkáposzta
30 dkg darált sertéscomb
10 dkg rizs
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 paradicsom
1 paprika
1 ek pirospaprika
kevés víz
2 db 375 gr-os tejföl

zsír kb 3 ek




A hagymát apróra vágtam és 2 ek zsíron aranybarnára pirítottam. Hozzáadtam reszelt fokhagymát, pirospaprikát, kevés vizet, a darált húst és a felkockázott paradicsomot. Tettem bele sót, majd lefedve főztem 35 percig, a legvégén adtam hozzá a csíkokra vágott zöldpaprikát. Ezzel már csak 1-2 percet főtt. A rizst 8 perc alatt félpuhára főztem. A kelkáposzta külső leveleit leszedtem, a káposztát félbevágtam, kivágtam a torzsáját, majd a többi levelet is szétszedtem. Annyi vízben, amennyi ellepi főztem 8  percig  1 tk sót hozzáadva. Egy kör alakú 30 cm   átmérőjű tűzálló tálat kizsíroztam. A leszárított kelkáposzta levelek 1/3 részével kibéleltem, erre jött a rizzsel elkevert pörkölt. Alaposan megkentem tejföllel, majd újabb réteg káposztalevél, arra pedig a pörkölt. Tetejére káposzta és tejföl. Hideg sütőbe tettem, amit 200 fokra állítottam be, és így sült kb.55 percig.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése