2012. augusztus 18., szombat

Frankfurti leves


Nálunk otthon gyerekkoromban nem készült ez a leves. Először munkahelyi menzán találkoztam vele, és nagyon finoman készítették. Na ez persze igencsak rég volt már:))) A leves gyakran kerül asztalunkra, bár van aki nem szereti a családban:)  De, hogy miért nem?  Valószínű a kelkáposzta miatt. Pedig  ez az egyik fő összetevő. A másik a virsli. Mondjuk én  nélküle is megenném,  illetve meg is eszem. Magam miatt biztos kihagynám a virslit belőle, de hát nem csak magamnak főzök:)  Így aztán megy a levesbe kelkáposzta is, meg virsli is, és még sok minden más.

45 dkg kelkáposzta
1  nagyobb sárgarépa
1 nagyobb burgonya
1 fej vöröshagyma
1 ek zsír
1 ek pirospaprika
1 ek liszt
1,5 l húsleves alaplé
4 db virsli


1 kis pohár tejföl


A hagymát apróra vágtam, és aranysárgára pirítottam. Hozzáadtam a felvágott kelkáposztát. Én eléggé kicsire szeretem ezt is vágni, de ez ízlés dolga. Együtt pároltam 10 percig, kicsit megsóztam.Meghintettem a liszttel, és a pirospaprikával, ezekkel elkevertem. Felöntöttem az alaplével, és beletettem a kockára vágott sárgarépát. Most nem sóztam, mert az alaplé sós. Lassú tűzön főztem 15 percig, majd beletettem az apróra vágott burgonyát. Újabb 10 perc után ment bele a karikára vágott virsli. Néhány perc főzés után az edényt levettem a tűzről. A tejfölt elkevertem  2 merőkanál levessel, amit  visszaöntöttem a fazékba. Nagyon kellemes ízvilágú levest kapunk:)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése