2012. augusztus 21., kedd

Túrós krumplihaluska



Rendszeresen készítek házi túrót. Készül belőle túrós palacsinta is, de leggyakrabban túrós tészta. Nagyon szeretjük, jó sok házi füstölt szalonnával elkeverve, a tetejére pedig apróra vágott forró házi tepertő. Most viszont nem tészta készült.
Egyik kedvenc műsorom a Duna Televízión futó Ízőrzők című. A név mindent elárul. Finomabbnál finomabb ételek mellett képet kapunk az adott falu, község, közösség mindennapjairól, történelméről, hagyományairól. Nagyon szépen bemutatja a mi csodás kis országunk még csodásabb helyeit. Az ott élő asszonyok, lányok, férfiak pedig remek ételeket készítenek saját konyháikban. Nagyszerű kis filmek ezek.

A  Herencsényről szóló műsorban láttam ezt az ugyancsak  remek burgonyás ételt. Alapból imádom a krumplit mindenféle formájában. Ha meg még galuska is készül belül az csak jó lehet. Ja bocsánat nem galuska, hanem haluska:)


2 db nagyobb burgonya / lemértem 52 dkg volt /
25 dkg liszt /fele rétes, fele finom /
1 tojás
1 tk só
fél dl forró víz

7  dkg házi füstölt szalonna
8  dkg húsos füstölt szalonna
8  dkg házi tepertő
25 dkg házi túró
tejföl

A kockára vágott szalonnákat mikróban kiolvasztottam. Ugyanígy a tepertőt is kicsit átsütöttem apróra vágva. A túrót villával összetörtem, kicsit megsóztam.
A meghámozott burgonyát lereszeltem. Ráöntöttem a forró vizet, és megsóztam. Hozzáadtam a lisztet és a tojást. A tészta nem lehet se túl híg, se túl kemény. Forrásban levő sós vízbe szaggattam. Amikor a haluskák feljöttek a víz tetejére, fél perc forrás után,  szűrőkanállal kiszedtem őket. Elkevertem a szalonnapörcökkel és egy kevés zsírral is. Hozzáadtam a túrót is óvatosan, hogy ne törjön. Tetejét bőven megszórtam forró tepertőkockákkal. Tejföllel meglocsolva fogyasztottuk.





2 megjegyzés:

  1. Akkor ez most galuska, nem? Csak mert felénk a haluska hagyományosan egy tót eredetű tészta, ami metélt. Viszont láttam szlovák főzőműsorban haluskát készíteni, ami szintén galuska volt...

    VálaszTörlés
  2. A szlovákok a reszelt burgonyából készült galuskát haluskának hívják.Nógrádban a palócok is haluskának hívják. Szokott is lenni Vanyarcon minden évben szeptemberben Haluskafesztivál.
    Na ott lehet finomakat kóstolni. Van mindenféle:))

    VálaszTörlés