2013. március 28., csütörtök

Töltött karalábé



Odakinn tél. Havas utcák, hideg van. Egy kis tavaszt csempésztem a konyhámba a napokban. Zsenge karalábéból, könnyű fogás. Gyorsan elkészült, kicsit más, mint az eddigi töltött karalábéim. Ismétlés következik:)

1 db nagyobb karalábé
néhány szál újhagyma
pár db medvehagyma levélke
15 dkg csirkemell

frissen őrölt bors
majoranna
3 ek tejszín
2 db tojás
2 ek olivaolaj



A karalábét meghámoztam,keresztben félbevágtam, és a belsejét kivájtam. Kevés vízben félpuhára pároltam a forgácsokkal együtt. A csirkemellet apró kockákra vágtam.
Az újhagymát és a medvehagymát is felszeleteltem.Forró olajon megpirítottam a hagymát,majd kivettem a serpenyőből és félretettem.A serpenyőbe dobtam a csirkehúsokat és kevergetve szintén átsütöttem néhány perc alatt.Ráöntöttem a tejszínt is, ezzel épp csak átkevergettem. A végén sóztam, borsoztam, megszórtam majorannával,visszatettem a megsütött újhagymát, és ekkor adtam hozzá a medvehagymát.A tűzálló tálba helyezett karalábéba töltöttem a ragut. Ami nem fért bele, mellé tettem a karalábé forgácsokkal együtt. 200 fokon sütöttem 10 percig. Ekkor kivettem, kis fészket csináltam a hús tetején, és óvatosan ráütöttem 1-1 db tojást. Addig tettem vissza a sütőbe, amíg a fehérje megszilárdult, a sárgája pedig még lágy maradt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése