2010. október 25., hétfő

Krumplis nokedli



Ez is egy olyan étel nálunk, amit a magam kedvére készítek. Édesanyám főzte gyakran gyerekkoromban, és nekem bizony sokszor hiányoznak az akkori ízek. Párom inkább a krumplis tésztát szereti, én mindkettőt, mivel tésztaimádó vagyok:) A krumplis alap hasonló, de nem ugyanaz, és vagy tésztát, vagy nokedlit főzök hozzá. A nokedli esetében a pörköltes jelleg érvényesül, megy bele paprika, paradicsom, krumplistésztánál ezek kimaradnak.

3-4 db közepes burgonya
2 ek kacsazsír
1 közepes vöröshagyma
1 db paprika
1 db paradicsom
2 tk pirospaprika
1 tk só
kevés víz

A burgonyát meghámoztam, majd kis kockákra vágtam. Az apróra  vágott vöröshagymát kacsazsíron aranysárgára pirítottam, hozzáadtam a pirospaprikát, és egy kevés vizet. Beleraktam a burgonyát, és felöntöttem annyi vízzel, ami majdnem ellepte. Sóztam, és ment bele a felkockázott paradicsom. Fedő alatt  takaréklángon főztem. Akkor adtam hozzá a csíkokra vágott paprikát, amikor még nem volt teljesen puha a burgonya, mert úgy szeretem ha nem fő teljesen szét a paprika. Így már csak néhány percig főztem fedő nélkül.

A nokedlihez a tésztát akkor készítettem amikor a víz már majdnem felforrt.20 dkg lisztet, 2 tojással, sóval, és kevés vízzel összekevertem. Azonnal kiszaggattam. Amikor a galuskák feljöttek a víz tetejére, már szedtem is ki őket. Tálaláskor én a nokedlire szedtem a krumplis szaftot, de össze is lehet keverni.  Tejfölös uborkasalátával az igazi, és még lehet turbózni egy pár kanál tejföl rálocsolásával is. Vele is, nélküle is nagyon finom.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése