2012. június 28., csütörtök

Vajas újburgonya

Amint megjelenik a piacon az apró parázsburgonya, én már viszem is haza. Tepsiben, fűszerezve vagy csak egyszerűen sózva sütöm  meg.  Készült már olivaolajjal, kacsazsírral, vajjal, rozmaringgal, mindenféle fűszerkeverékkel, fokhagymával.
Most egy kicsi nagyobb szeműeket kaptam, ezeket  félbe vagy negyedbe vágtam. Rántott falatkák körete volt vajban sütve.

1 kg  apró szemű újburgonya

házivaj


A burgonyák héját késsel kicsit lekapargattam. Nem kellett  túlzottan, mert magától is jött le. Jól megmostam, lecsepegtettem. A nagyobb darabokat félbe, negyedbe vágtam, sóval alaposan elkevertem. Kicsi levet engedett, ezt leszűrtem, és papírtörlővel leitattam még a maradék vizet. A tepsibe sütőpapírt tettem, amit vajjal megkentem. A burgonyákat beleraktam a tepsibe úgy,  hogy ne érjenek egymáshoz. Tetejükre vajdarabkákat vagdaltam, 200 fokon 25-30 perc alatt megsültek. Félidőben egyszer villával óvatosan átforgattam a burgonyákat. Kívül ropogós, belül puha krémes lett. Én önmagában salátával is nagyon szeretem,  férjem rántott karaj falatokat kapott mellé.
A karajszeletet csíkokra vágtam. Sóztam, reszelt fokhagymával elkevertem. Lisztbe, tojásba, zsemlemorzsába forgattam és olajban kisütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése