2012. október 2., kedd

Baracklekváros bukta

 



Vasárnap délutáni csemegének készült. Nagy kedvenc nálunk a kelt bukta mindenféle töltelékkel. Hoztam is már túrósat és mákosat. Most sárgabarack lekvár került bele. Íme a mostani recept. Nem igazán tér el az előzőtől. Kevesebb lisztből készült. Zsírt is tettem a tésztába. Nagymamám  eleinte mindig zsírt használt a sütéshez. Később aztán fele vajat, fele zsírt.


40 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
1 kk cukor
3 ek langyos víz


1 dl langyos tej
100 gr tejföl
100 gr cukor
12 gr olvasztott  vaj
50 gr zsír


A lisztet tálba szitáltam. Közepén mélyedést formáztam, ide morzsoltam az élesztőt. 1 kk cukrot,  3 ek langyos vizet tettem rá, és liszttel befedtem. Hagytam pihenni fél órát. A többi hozzávalóval összegyúrtam, és kézzel simára dagasztottam. Letakarva 1,5 órát kelt a tészta. Szilikonlapra borítottam, átgyúrtam, és sodrófával kinyújtottam kb. 1 cm vastagra. Hosszában 6 részre vágtam, majd a csíkokat 3 részre.A hosszúkás téglalapokat kézzel még kilapogattam. Megkentem a baracklekvárral úgy, hogy a két széle üres maradjon. Ezeket kétoldalt behajtottam, és a tésztát feltekertem. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam a buktákat, összesen 18 db-ot. Itt pihentek addig, amíg a sütő 180 fokra melegedett. 18 perc alatt megsültek.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése