2010. november 16., kedd

Márton napi liba

 

Mostanra sikerült idehoznom a Márton napi vacsoránkat, ami a hagyományoknak megfelelően libából készült, méghozzá kedvencünkből, libamellből. Sült libamell mellé hagymás krumplipüré készült, hozzá párolt lilakáposzta. Sült husikat én alacsony hőmérsékleten szoktam sütni, nekem így bevált, omlós, szaftos, nem szárad ki. A krumplipüré most nem a szokásos módon, azaz vajjal készült, hanem helyette a liba zsírjával, de a tej azért maradt.:) Apróra vágott, libazsírban pirított hagymával fokoztam még az ízeket.:) Párolt lilakáposzta úgy készült, mint mindig. És akkor a recept.:)

1 db libamell /1 kg volt /
1 fej fokhagyma

1/2 citrom leve
 
80 dkg szeletelt lilakáposzta
2 ek kacsazsír
2 tk só
3 ek fehérbor ecet
3 ek cukor
1 kk őrölt kömény
 
70 dkg kockára vágott nyers burgonya

tej
libazsír
2 fej vöröshagyma
 


 
A libamellet középen kettévágtam. A kés hegyével lyukakat vágtam a husiba és fokhagyma gerezdekkel alaposan megtűzdeltem. A sütőt 220 fokra előmelegítettem, és a libamell darabokat sütőpapírral bélelt sütőtálban, bőrével felfelé 15 percig ezen a hőfokon sütöttem. Ezután a húsos részt a citrom levével meglocsoltam, majd ismét bőrével felfelé visszatettem a sütőbe, a hőfokot 110 fokra állítva. Így sült két és fél órán keresztül.
160 fokra állítottam a sütő hőmérsékletét, és még fél órán át sütöttem.


A szeletelt lilakáposztát 2 ek kacsazsíron, 3 ek borecet, 3 ek cukor, 2 tk só, 1 kk őrölt kömény hozzáadásával egy óra alatt lassú tűzön, időnként kevergetve megpároltam. Ennyi idő alatt épp elfőtt a leve, zsírjára sült.

A kockára vágott burgonyát annyi vízben, ami éppen ellepi puhára főztem. Még forrón áttörtem. Közben a két fej apróra vágott vöröshagymát 2 ek libazsíron aranybarnára sütöttem.
A krumplipürét sóztam, majd libazsírral, meleg tejjel  elkevertem krémes állagra. Végén hozzáadtam a sült hagymát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése