2012. január 27., péntek

Borsos tokány



Számomra sokáig ismeretlen volt ez az étel. Persze tudtam róla, de nem kóstoltam. Nálunk a családban nem készült. Sem édesanyám, sem a nagymamám nem főzött borsos tokányt. Munkahelyi menzán gyakran láttam, de nem igazán érdeklődtem iránta. Néhány  hónapja lánykám keltette fel a kíváncsiságom. Ő párjának készítette, és jól hangzott, amikor mesélt róla:) Azóta nálunk is rajta  van az étlapon:)

35 dkg sovány sertéscomb /dió rész/
3 közepes fej vöröshagyma
4 ek kacsazsír
1/2 dl házi paradicsomlé
2,5 dl víz

frissen őrölt bors

Az apróra vágott hagymát a zsíron aranysárgára pirítottam. Hozzáadtam  a csíkokra vágott sertéshúst. Néhány percig- időnként megkeverve- sütöttem. Sóztam, frissen őrölt borssal megszórtam. Ráöntöttem a házi paradicsomlevet, és letakarva takaréklángon főztem.
Néha megkevertem, ekkor mindig frissen őröltem rá borsot. Amikor a leve  elforrt, akkor fél deciliterenként  vízzel pótoltam-összesen 5-ször. Kb. másfél óra alatt puhult meg a husi és lett sűrű borsos szaft. Most rizst készítettem mellé, de a maradék adaghoz párom kérésre sült burgonya lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése