2012. június 24., vasárnap

Krumplis pogácsa



Leves után akartam sütni valamit, ami nem édesség. Erre esett a választás.Van már a blogon recept, ez most egy újabb és nagyon jó.

60 dkg burgonya
45 dkg liszt
9 dkg zsír
3 dkg élesztő
2  ek tejföl
3 tk só

A burgonyát kockára vágtam, és puhára főztem. Még forrón összetörtem burgonyanyomóval. Közben az élesztőt elkevertem 1 ek liszttel, 2 ek langyos vízzel és letakarva pihentettem. A kihűlt burgonyához adtam az összes hozzávalót, és a tésztát kézzel  megdagasztottam. Letakarva duplájára kelesztettem. Amikor megkelt, kinyújtottam kb. 1,5 cm vastagra, és kisebb pogácsákat szaggattam, tetejüket késsel bevagdaltam. Közben a sütőt előmelegítettem 200 fokra, addig a tepsin pihentek még a pogácsák. 20-25 perc alatt megsültek. A tepsi belső mérete 38x35 cm. Maradt ki egy kevés tészta, ezt betettem a hűtőbe becsomagolva, és másnap készítettem belőle káposztás lepénykéket.




2 megjegyzés: