2012. december 5., szerda

Csicsóka főzelék rántott hagymával



Itt a következő csicsókás étel. Krumplifőzelék helyett, most csicsókafőzelék készült nálam. Ugyanúgy készítettem, mintha burgonyát használnék. Amikor először főztem, akkor úgy éreztem kicsit sikerült túlfőznöm. Nem főtt szét, vajpuhaságú, omlós lett. Most  úgy, gondoltam, hogy rövidebb ideig párolom. Finom lett  így is, de az előző változat jobban ízlik. Vagyis ezután is omlósabbra fogom főzni.  Az állaga engem a karalábéra emlékeztet, ízben persze nem. Az íze  csicsókás:)


30 dkg megtisztított csicsóka
2 ek szölőmagolaj
1 ek liszt
3 db babérlevél
1 tk pirospaprika
1,5 tk só
1 kis fej vöröshagyma



A csicsókát megtisztítottam, félbevágtam, és 3 mm-es darabokra vágtam. 2,5 dl víz éppen ellepte, ebben 12 percig főztem.Mint fentebb már írtam, legközelebb újra tovább főzöm kicsit, hogy krémesebb legyen. Így is puha lett természetesen. Sót és babérlevelet tettem bele. 2 ek olajon az apróra vágott vöröshagymát aranysárgára pirítottam, majd 1 ek liszttel tovább kevergettem, amig ez is szép színű lett.Beletettem  1 tk pirospaprikát, felengedtem 1 dl hideg vízzel, és a forrásban levő főzelékhez adtam. 1 perc után a gázt elzártam. Tejföllel fogyasztottam.  Rántott hagymát sütöttem mellé. Apró vöröshagymákat keresztben félbevágtam. A lisztet, tojást, zsemlemorzsát sóztam, borsoztam. Bepaníroztam a fél hagymákat.A tepsit sütőpapírral béleltem, amit olajjal vékonyan megkentem. Ráhelyeztem  a hagymákat, tetejüket ecsettel szintén megolajoztam. 200 fokon sütöttem kb. 20 percig.   



Tejföllel elkeverve, csak magában:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése