2012. december 4., kedd

Gyümölcskenyér falatok



Többféle recept szerint sütöttem már gyümölcskenyeret. Készült a közkedvelt csak tojásfehérjés változat. Szeretem azt a fajtát is, amikor a sárgája is belekerül.
A gyümölcs mennyisége, és fajtája is állandóan változik nálam. Ez mindig attól függ, hogy épp mi van kéznél, vagy mi van a kamra polcán. Eddig főként sütőformában készítettem. Advent első vasárnapjára   valami mást szerettem volna. A gyümölcs adott volt, mivel hónapok óta ázott mézes vodkában némi őszibarack, és eper.  Miután a mézes likőröket leszűrtem, ezeket a jó kis alkoholos gyümölcskéket felkockáztam. Most ők mentek a süteménybe. A forma is változott a korábbiakhoz képest.  Tepsiben sütöttem, kisebb téglatest alakúra vágtam fel, és így vontam be olvasztott csokival. Az alkoholos íz a jó félórás sütés után is igencsak megmaradt. Több gyümölcsöt is tettem bele, mint máskor, tehát valóban gyümölcskenyér lett:)) És akkor a recept.



7 tojás
7 dkg puha vaj
12 dkg barna nádcukor
1 tk vaníliás cukor /házi saját/
1 tk őrölt fahéj
1 citrom reszelt héja
15 dkg liszt, 1/2 kk szódabikarbónával keverve
5 dkg darált dió
10 dkg belga csokoládé lencse
30 dkg- előzőleg mézes vodkában áztatott- gyümölcs /eper, őszibarack apróra vágva/




 Csoki bevonathoz: 15 dkg ét, 15 dkg tejcsokoládé


A tojások sárgáját először a puha vajjal, majd a cukrok hozzáadásával habosra kevertem gépi habverővel. Ment bele a dió, a citromhéj,a fahéj, végül jó széles fakanállal belekevertem a lisztet, csokoládét, és a gyümölcsöket.  A tojások fehérjét pici sóval keményre vertem fel.  Igyekeztem lassan elkeverni a masszával, hogy lehetőleg ne törjön össze a tojáshab.  30x20 cm belső méretű tepsibe sütőpapírt tettem, és a masszát beleöntöttem.  170 fokra előmelegített sütőben 35 percig sütöttem.  Amikor a tészta kihűlt, felvágtam kisebb darabokra.  Gőz felett tej és étcsokoládét olvasztottam, amibe kb. 1 kk szőlőmagolajat kevertem.  A sütiket belemártogattam, majd tálcán hűlni hagytam.  Kis időre a hűtőbe is betettem.
 Az étcsokihoz tettem egy kevés tejszínt is, mert elég sűrű volt.  Így viszont szobahőmérsékleten megolvad, sérülékenyebb a bevonat. Ez a képen is látható, de így is szerettük:)
 Égett  az első adventi gyertya is:)



  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése