2012. október 8., hétfő

Gombás, tejfölös sertés karaj falatok


Vasárnapi ebédünk második fogása sertés karajból és gombából készült. A meglévő hús nagyobb részéből rántott szelet készült, a leeső darabokat pedig gombával jó kis ragunak elkészítve, tejfölösen galuskával körítve fogyasztottam. Annak idején a menzán, pontosabban üzemi konyhán- ez volt a neve akkoriban- hasonló  fajta ételt Bakonyi sertésbordának nevezték. Nálunk most így készült.

20 dkg sertés karaj
2 ek oliva olaj
1 tk só
frissen őrölt bors


27 dkg gomba
2 ek oliva olaj
1 gerezd fokhagyma
1,5 tk piros paprika
1 tk só
1 fej vöröshagyma
1 db paprika
1 db paradicsom


2,5 dl tejföl


Oliva  olajat hevítettem serpenyőben. Karaj szeleteket vastag csíkokra vágva hirtelen átsütöttem. Sóztam, borsoztam, majd lefedve tovább sütöttem. 1 óra alatt puhára párolódott, a végén egy kevés vizet adtam hozzá.
 Egy másik serpenyőben kockára vágott hagymát pirítottam olajon. Hozzáadtam a fokhagymát, piros paprikát, szeletelt gombát.Sóztam, majd a paradicsomot, paprikát is beletéve, lefedve pároltam 15 percig.Egy kevés vizet öntöttem még hozzá. A tejfölt kevés szaft hozzáadásával simára kevertem, és a gombával együtt a húshoz adtam. Az ételt galuskával tálaltam. Ehhez 10 dkg lisztet 1 tojást és kevés vizet, sót adtam.

1 megjegyzés:

  1. Hűű, ennek a receptnek most nagyon örülök! Két hete ettem valamelyik helyi egységben bakonyit, és rájöttem, hogy kellene ilyet is főznöm, mert jó. Most már recept is van:)

    VálaszTörlés